Олена Сосєдка: Фінтех — це та сфера, де Україна може дати фору Європі

Новини компаній

Олена Сосєдка: Фінтех — це та сфера, де Україна може дати фору Європі

Запуск NEOBANK для всіх, проєкти в Казахстані та Таджикистані, участь у престижній міжнародній конференції WebSummit та нові партнерства. Поговорили з Оленою Сосєдкою, фундаторкою першої в Україні відкритої фінтех-екосистеми Concord Fintech Solutions, про те, яким виявився для її бізнес-підрозділів 2021 рік і чого чекати від українського фінтеху наступного.

Олена Сосєдка

Засновниця першої в Україні відкритої фінтех-екосистеми Concord Fintech Solutions

— 2021 рік був насиченим для Вашої екосистеми. Ви реалізували кілька міжнародних проєктів, повноцінно запрацював локальний продукт NEOBANK для всіх. Як Ви оцінюєте для себе результативність Ваших бізнес-юнітів?

— Це завжди баланс. Десь є перемоги, десь ми «не дотисли» і хотілося б показати кращий результат. Але краса екосистеми в тому, що вона дозволяє диверсифікувати ризики, розвиватися у різних напрямках, не стояти на місті. Якщо в одному проєкті є якесь провисання, ми компенсуємо це іншими проєктами. Знову ж таки, внаслідок того, що ми ціла екосистема, кожен її юніт може трансформуватися та своїми ресурсами підтримати іншого.

Загалом цей рік можна назвати успішним. Так, у нас були й помилки, ми їх опрацювали та зробили відповідні висновки. Але перемог у нас справді більше. Цього року до нас приєдналися нові партнери. Членом нашої екосистеми стала команда сервісу ELPASO. Через цей сервіс клієнти зможуть дистанційно відкривати у європейських банках рахунки в євро з індивідуальним IBAN, приймати на них оплату від своїх замовників, а також отримані кошти виводити на карти українських банків. Ця опція буде доступна як для фізичних осіб, так і для фізосіб-підприємців і навіть компаній. Зараз ми в процесі інтеграції цього сервісу з нашою екосистемою та працюємо над тим, щоб якнайшвидше зробити ці опції доступними для наших клієнтів.

— Розкажіть докладніше про міжнародні проєкти. Ви говорили, що за участю Concord Fintech Solutions було створено кілька необанків в Азії. Який внесок Ви зробили в ці проєкти зі свого боку?

— Так, цього року ми справді реалізували кілька значних партнерських проєктів в Азії. Першим із них став банк із Таджикистану — «Аліф Банк». Це один із лідерів індустрії у своїй країні. Ми підключили його до нашого процесингового центру ProCard, і тепер вони випускають картки, підключають своїм бізнес-клієнтам еквайринг, розвивають мережу банкоматів. Також ми реалізували чудовий проєкт із мобільним оператором Beeline Казахстан, де в стислі терміни та у віддаленому режимі змогли реалізувати процесинг для їхнього мобільного необанку Simply. Його відмінністю є те, що номер картки клієнта збігається з його номером телефону, це дуже зручно. Крім того, ми підключили їм Google Pay, і зараз вони готуються до інтеграції з Apple Pay. Це дасть їхньому проєкту дуже велику перевагу на ринку Казахстану. Ми також зараз силами процесингового центру ProCard ведемо для них розробку кредитних модулів, де буде револьверний кредитний ліміт із грейс-періодом, нарахуванням відсотків, а також налагодженим процесом управління та реструктуризації заборгованостей.

Олена Сосєдка: Фінтех — це та сфера, де Україна може дати фору Європі

Фото: WebSummit

— Фішка з інтеграцією банківського рахунку із SIM-картою мобільного оператора видається досить інноваційним рішенням. В Україні не плануєте співпрацювати з мобільними операторами у цьому напрямі?

— Так, навіть міжнародні платіжні системи дають на це мандат. Їхня політика полягає в тому, щоб у принципі перевести банки на таку систему, де номер картки буде номером мобільного телефону. Тож це справа найближчого часу. Ми своєю чергою «обкатали» свою інфраструктуру на казахському кейсі та готові до співпраці з банками та мобільними операторами у цьому напрямку. Необхідні інструменти у нас для цього є.

— Цього року Ви також представляли свою екосистему на одній із найбільших IT-конференцій — WebSummit у Лісабоні. Поділіться враженнями від цього заходу. Як Ви оцінюєте перспективи співпраці у фінтех-сфері на європейському просторі?

— Насправді ми з командою повернулися з Лісабона з позитивними враженнями. Розумієте, фінтех — це та сфера, де Україна може дати фору Європі. Багато з тих рішень, які вже реалізовані й працюють кілька років у нас, у багатьох європейських поки що розробляються. WebSummit — це дійсно велика тусовка, де відбувається якісний нетворк. Ми розповіли про себе, познайомились із колегами, обмінялися контактами. Поки рано говорити про якісь конкретні домовленості, залишимо це для наступного року, але інтерес до нашої екосистеми був суттєвим.

— Тоді повернемось до проєктів в Україні. Нещодавно у NEOBANK для всіх з’явилася можливість замовити безкоштовну платинову карту, яка дає своєму власнику безліч додаткових бонусів. Розкажіть, як Ви дійшли до цієї ідеї?

— NEOBANK для всіх — зараз наш флагманський продукт в екосистемі, і йому приділяється особлива увага. Тому ми дійсно довго думали над тим, які унікальні «плюшки» ми можемо дати нашим користувачам, і ось прийшли до того, щоб зробити всіх їх нашими VIP-клієнтами. Наші постійні партнери, з якими ми вже багато років працюємо разом, компанія Visa, підтримали цю ідею. І ось у цій синергії ми створили карти NEOCARD Platinum та LITECARD Platinum. У них дійсно багато різних бонусів від Fast Track і доступу в лаунж-зони в аеропортах до знижок на оренду самокатів. І так, ці карти повністю безкоштовні, без прихованих платежів або умов.

— З моменту запуску платини минув місяць. Ви вже підбивали якісь проміжні підсумки? Чи виправдала себе ця ідея?

— Цілком. Ми бачимо, що на ринку наша платина «зайшла». Щодня ми оформляємо від тисячі та більше карток нашим клієнтам. На мою думку, це хороший показник для нового проєкту, який бореться за своє місце під сонцем в умовах серйозної конкуренції з подібними банками. Тож загалом ми задоволені тим, як рухається наша платина. Звичайно, є деякі шорсткості, але ми над ними працюємо і намагаємося максимально покращити наш сервіс.

Олена Сосєдка: Фінтех — це та сфера, де Україна може дати фору Європі

Фото: WebSummit

— Уже є плани, як Ви робитимете це 2022 року? Чим Ви плануєте порадувати клієнтів NEOBANK для всіх?

— Ідей дуже багато, правда, але багато з них залежні від регуляторного середовища. Наприклад, ми дуже хотіли б наступного року інтегрувати можливість роботи з криптовалютами через наш застосунок. У цьому питанні все поки що впирається в регуляторні питання, чи буде ухвалено парламентом закон про крипту, які рекомендації щодо роботи з нею дасть НБУ і таке інше. Також ми плануємо інтеграцію опції купівлі акцій компаній просто в нашому додатку. Але знову ж таки, тут усе залежить від того, як на це дивитиметься регулятор. У будь-якому разі ми дуже уважно стежимо за ринком і готові інтегрувати всі можливості, які регулятор дозволить реалізувати наступного року.

— Добре, а як щодо планів на 2022 рік у межах усієї екосистеми Concord Fintech Solutions? Що на нас чекає наступного року в українській фінтех-індустрії?

— У планах у нас і надалі розвиватися, структуруватися, перетворювати нашу інфраструктуру на єдиний живий організм, можливо, залучати нових юнітів у нашу екосистему. Ну і звичайно, реалізовувати ще більше партнерств та нових цікавих проєктів не лише у нашій країні, а й частіше виходити на міжнародний рівень.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.