IT у воєнний час. Валюта для айтівців, умови замовників і ринок праці — головне з розповіді топа GlobalLogic

Ексклюзив НВ

IT у воєнний час. Валюта для айтівців, умови замовників і ринок праці — головне з розповіді топа GlobalLogic

Автор: Андрей Самофалов

Віце-президент зі стратегії та технологій GlobalLogic Андрій Яворський розповів журналістам, скільки заробить IT-індустрія 2022 року, як компанія адаптується до воєнного часу та що потрібно українському IT, щоб залучати нові замовлення.

Сервісна IТ-компанія GlobalLogic, з великим українським підрозділом, з минулого року входить до складу японської корпорації Hitachi. В Україні вона має близько 7500 інженерів, за цим показником вона входить до топ-3 IT-роботодавців у країні. Андрій Яворський під час зум-конференції розповів журналістам, як компанія адаптується до воєнного часу та що потрібно українському IT, щоб залучити нові замовлення. Ми записали та адаптували головне. Спойлер — проблеми є, але їх можна розв’язати.

Відео дня


Про відплив замовлень з України

Після першого шоку більшість компаній почала розглядати плани переміщення частини своїх проектів за межі України — до Польщі, Словаччини, країн Східної Європи. Але на мою думку, незабаром цей процес заспокоїться. Оскільки найняти в інших регіонах таку саму кількість програмістів, як працювали в Україні, просто неможливо.

Нестача нових проектів

Від нас не йшли замовники, але були такі, що попросили перенести їхні команди до інших локацій. Що було частіше — компанії із планами зростання ці плани скасували. Наскільки я знаю, це відбувається практично у всіх компаній. Хоча наші замовники підтримують Україну та хочуть вести бізнес із нами. За цим іде відсутність такого ж потоку нових проектів, який був до війни. Багато компаній вважають за краще мінімізувати ризики і починати їх у безпечніших натепер місцях. Але кількість нових проектів, що приходять до нашої компанії, зростає. І я чую стриманий оптимізм від інших компаній.

Про адаптацію до воєнного часу

За допомогою постійної комунікації та інформування ми намагаємося прибирати тривоги [клієнтів] і переводити розмову в робоче русло. Зараз ми оперуємо на тому ж рівні продуктивності, який був до війни, мабуть, із певними обмеженнями. Ми адаптувалися до нової реальності, періоду, можливо, затяжної війни.

Що потрібно для нових замовлень

Резервування працівників, можливість виїзду [за кордон для чоловіків], стабільність. Бо просто зараз я не маю відповіді на запитання: «Що ви робитимете, якщо мого архітектора призовуть до армії?». Аналогічні речі відбуваються, коли замовники хочуть розпочати новий проект. Початкові фази розробки, коли люди зустрічаються та знайомляться, можуть тривати два тижні-місяць. А зараз ми просто не можемо нікуди відрядити людей. А коли ми не можемо розпочати новий проект, ми не можемо продовжувати його в Україні.

Про ринок праці

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.