Академія Ділової Доброчесності UNIC: бізнес-гра за правилами

Новини компаній

Академія Ділової Доброчесності UNIC: бізнес-гра за правилами

Порушувати правила будь-якої гри — це не спортивно. Особливо, якщо йдеться про ведення бізнесу. Всеукраїнську мережу доброчесності та комплаєнсу UNIC було створено тими, хто прагне вести свої справи прозоро.

Впровадження комплаєнсу у дусі кращих міжнародних практик — саме для цього у 2017 році й створено тематичну платформу UNIC в Україні за підтримки Ради бізнес-омбудсмена (BOI), Європейського банку реконструкції та розвитку (EBRD) й Організації економічного співробітництва та розвитку (OECD). Мета освітнього проєкту UNIC, Академії Ділової Доброчесності — активне поширення ідеї відповідальної поведінки для бізнесу та підготовка комплаєнс-спеціалістів в режимі системного навчання.

Академія Ділової Доброчесності UNIC: бізнес-гра за правилами

Вікторія Гнап / Фото: UNIC

«Академія унікальна, бо це перша і єдина освітня платформа, яка подає системний підхід до навчання комплаєнсу. Альтернатив по якості в Україні немає. Ми будемо давати знання від найкращих спеціалістів сфери, щоб комплаєнс-офіцери були практиками та виконували свої функції в компаніях. Навіть новачки, які не знають слова „комплаєнс“, пройшовши навчання в Академії, зможуть долучитися до спільноти на рівних», — підкреслила Вікторія Гнап, проєктна координаторка Академії UNIC.

Антоніна Прудко

Голова Секретаріату UNIC

Для запуску цього інноваційного проєкту знадобилося чимало часу та зусиль. Говорячи про це, Антоніна Прудко, Голова Секретаріату UNIC розповіла таке: «До запуску Академії ми в UNIC йшли кілька років. Дати відповідні знання з питань комплаєнсу — лише півсправи. Змінювати культуру мислення та поведінки — це вже набагато важче завдання, яке перед собою ставить наша Мережа. Всі ініціативи UNIC, чи то ми працюємо з нашими компаніями-учасницями, чи з державними підприємствами або органами влади, спрямовані на те, щоб створити відповідальне бізнес середовище, яке готове працювати за прозорими та однаковими правилами гри. Ми свідомі того, що це буде не так легко та швидко, як би того хотілося. Саме тому ми здизайнували програму Академії таким чином, аби учасники протягом навчання мали можливість на практиці переконатися у перевагах комплаєнс-інструментів, побачили приклади інших — українських та іноземних компаній. Ми маємо кілька рівнів навчальних програм, щоб бізнес різних розмірів, з різних секторів, різних форм власності зміг знайти для себе потрібну та корисну інформацію».

Що таке комплаєнс?

Чітко уніфікованого визначення поняття «комплаєнс» не існує. За версією Оксфордського словника слово «комплаєнс» (англ. сompliance — згода, відповідність; від дієслова to comply — відповідати) — це дія згідно з запитом або за вказівкою.

Історія запровадження комплаєнсу стартувала в США на початку XX століття. Все почалося зі створенням Агентства Міністерства охорони здоров’я та соціальних служб (Food and Drug Administration). Ця установа спеціалізувалася на розробці норм, які мали врегулювати діяльність підприємств у сфері фармацевтичної та харчової промисловості.

Рушійним поштовхом до формування комплаєнсу стала низка корупційних скандалів у США, що відбувались у 60−70-х роках XX століття. В результаті цих інцидентів у 1977 році було прийнято Закон США «Про боротьбу з практикою корупції за кордоном» (Foreign Corrupt Practices Act). Завдяки цьому і з’явилися суворі правила контролю, закріплено чіткі вимоги до бухгалтерської та фінансової документації, а також визначено правила взаємодії з держслужбовцями.

Фактично, комплаєнс — це комплекс заходів, спрямований на запобігання дій представників тієї чи іншої компанії, що суперечать закону, і впровадження корпоративної бізнес-етики, яка заснована на чіткому дотриманні букви закону.

Немає сенсу порушувати

До порушень комплаєнсу відносяться неформальні винагороди й інші неафішовані «бонуси» для клієнтів або партнерів, які дозволяють досягти найвигідніших умов для співпраці. У цей «чорний» список також входять порушення норм охорони праці, протипожежної безпеки, санкцій, оподаткування та інші, які можуть стати нагодою для претензій з боку державних наглядових органів.

Так, порушення комплаєнсу може вилитись у фінансові витрати та підірвати репутацію компанії. А якщо при цьому буде виявлене порушення закону, то підприємству доведеться сплачувати штрафи, його можуть позбавити ліцензії або ж розпочати кримінальне переслідування керівництва. Репутаційні витрати теж даються взнаки — мало хто ризикне вести бізнес з непорядним партнером.

Комплаєнс — саме те, що потрібно кожній компанії для успішного ведення бізнесу, управління своїм колективом, виходу на міжнародні ринки та отримання інвестицій. Гра за правилами в рамках комплаєнсу не тільки підвищує довіру співробітників, а й реально покращує ділову репутацію в очах партнерів та інвесторів.

«Якщо ще 10 років тому поняття „комплаєнс“ було відомо в Україні тільки представництвам міжнародних компаній, то сьогодні багато великих та середніх українських компаній переймаються запровадженням ефективних систем протидії корупції, корпоративному шахрайству та порушенню інших важливих вимог законодавства. Такої кількості комплаєнс-аудитів, як зараз, я не пам’ятаю за всю історію роботи в цій сфері. Це пояснюється тим, що робити бізнес законно та прозоро — це вже не просто вимога юристів, а очікування акціонерів, співробітників, бізнес-партнерів та інвесторів. Без цього компанія не просто піддає свій бізнес ризикам, а унеможливлює розвиток та програє конкурентам», — розповіла Лана Сінічкіна, партнерка, адвокатка АО Arzinger, співкерівниця практик Антикорупційного комплаєнсу та етики бізнесу.

Опанувати інструменти комплаєнсу

Навчання в Академії Ділової Доброчесності UNIC дає змогу вивчити всі інструменти комплаєнсу та вести свій бізнес етично й прозоро. Наприклад, тренінг «Sales & Marketing Compliance: баланс між ризиками та можливостями» навчає, як продавати прибутково за умови виходу на нові ринки, а тренінг «Комплаєнс для HR» дає чіткі знання про те, як підбирати персонал та приймати співробітників на роботу, яким чином мотивувати та утримувати кращих спеціалістів. І, звісно, як правильно звільняти людей з роботи згідно з діючим законодавством — такі знання дійсно мінімізують ризики для компанії.

Вікторія Гнап

Проєктна координаторка Академії

«Ми організовуємо профільні тренінги для професіоналів зі сфери HR, фінансів, продажів, закупівель. Для юристів, маркетологів, СЕО. Як для початківців, так і для тих, хто бажає підтримувати свої знання в актуальному стані, щоб знаходитися в середовищі експертів. Бо знання з комплаєнсу потрібні ВСІМ, хто так чи інакше стикається з законодавством, планує залучення інвестицій чи вихід на нові міжнародні ринки», — наголосила Вікторія Гнап, проєктна координаторка Академії.

Комплаєнс-менеджмент надає змогу захистити інтереси компанії та її інвесторів, а також клієнтів і співробітників. Окрім того, це прекрасний інструмент, який дозволяє уникнути проблем з регуляторами, що відповідають за дотримання чистоти ведення ділової активності.

Якщо у 2021 році проводилися одноденні практичні тренінги на різні теми, то вже у 2022-му стартує багатомісячна програма системного навчання комплаєнсу. Навчання для представників державних підприємств буде безоплатним.

Поводитися відповідально — це хороший тон у сучасному бізнесі. Дізнайтесь, як це запровадити на практиці разом з Академією Ділової Доброчесності UNIC.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.