Інтерв’ю з топ-стратегом зі США. Як не перетворити свій товар на ширвжиток, навіщо нам метавсесвіт і що чекає капіталізм

НВ Преміум

Інтерв'ю з топ-стратегом зі США. Як не перетворити свій товар на ширвжиток, навіщо нам метавсесвіт і що чекає капіталізм

Автор: Олександр Стрельников

Джозеф Пайн — американський стратег та автор концепції «економіки вражень», який консультує найуспішніші світові компанії зі списку Fortune 500.

У своїй книзі Економіка вражень: битва за час, увагу та гроші клієнта на прикладі кейсів таких мастодонтів ринку, як Apple, Starbucks та LEGO, він разом зі своїм колегою Джеймсом Гілмором пояснює, як надати покупцям унікальні емоції та досвід, які прив’яжуть їх до вашого продукту на тривалий час.

До виходу українського перекладу оновленого видання книги у видавництві Vivat, в якому автор розбирає кейси у тому числі вітчизняних компаній, наприклад, Сільпо, НВ поговорив з Пайном про те, як змінилася світова економіка з моменту винайдення його концепції, навіщо нам метавсесвіт Марка Цукерберга і чи є альтернатива капіталізму.

— Ви вперше використали термін «економіка вражень» в 1998 році, ще до того, як багато речей, що змінили світ, набули величезної популярності: наприклад, Netflix, VR і AR ігри, метавсесвіт і так далі. Як із того моменту змінилася структура світової економіки?

— Насправді я вперше вжив цей термін 1994 року, а стаття про це вийшла 1996-го. Абсолютно вірно, дуже багато змінилося за ті 25 років, коли я вперше заговорив про економіку вражень. Найбільша зміна — підйом цифрових технологій. Зокрема, якщо ми говоримо про інтернет, він повною мірою впливає на економіку вражень. По-перше, інтернет — це найсильніший інструмент коммодитизації за всю історію. Орієнтовані на дані торгові майданчики дозволяють клієнтам моментально порівнювати ціни різних виробників, підштовхуючи їх до вибору товару за найнижчою ціною.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.