Підписана у Стамбулі угода щодо вивезення зерна та іншого продовольства з портів України діятиме протягом 120 днів

Підписана у Стамбулі угода щодо вивезення зерна та іншого продовольства з портів України діятиме протягом 120 днів

Фото facebook.com/oleksandr.kubrakov

Підписана у Стамбулі угода, за якою здійснюватиметься вивезення зерна та іншого продовольства з портів України, діятиме протягом 120 днів.

Про це повідомив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков у Фейсбуці, передає Укрінформ.

“Документ діятиме протягом 120 днів із дня підписання і може бути продовжений на такий самий період, якщо одна зі сторін не повідомить про намір припинити його дію”, – написав міністр.

Він наголосив, що діяльність та контроль в українських портах Одеса, Чорноморськ і Південний здійснюватиметься під владою та відповідальністю України. Тобто контроль над українськими портами повністю залишається за українською стороною.

“Рух жодних інших суден, окрім тих, які мають забезпечувати експорт зерна та пов’язаних з ним харчових продуктів, не передбачається”, – зазначив Кубраков.

“Безперечно, підписання такого документа на українських умовах стало можливим виключно завдяки Збройним силам України, успіхи яких дозволили відстояти ключові для України умови, а саме – залишити повний контроль за територіальними водами Північно-Західного регіону Чорного моря. У першу чергу це велика підтримка української економіки”, – наголосив він.

Також Кубраков додав, що за оцінками експертів, можливість експорту українського зерна знизить світові ціни на продовольство, що пригальмує “маховик” інфляції, яка стала проблемою для усього світу.

Згідно з домовленостями, уся діяльність в українських територіальних водах здійснюватиметься під владою та відповідальністю України.

Угода передбачає, що у Стамбулі під егідою ООН створюється Спільний координаційний центр (СКЦ) за участю представників України, Туреччини, ООН та росії, який займатиметься загальним наглядом і координацією реалізації домовленостей; реєстрацією суден, що прямують у розблоковані українські порти; затвердженням графіків транзиту та заходу суден у порти.

Крім того, створюються спеціальні інспекційні групи за участю всіх сторін, які перевірятимуть судна на предмет наявності несанкціонованих вантажів і персоналу на борту. Такі групи працюватимуть у гаванях в районі Турецької протоки (протока Босфор), які попередньо будуть визначені турецькою стороною.

У Мінінфраструктури наголошують, що завдяки угоді Україна зможе оперативно експортувати орієнтовно 20 млн тонн зерна, яке лежить на складах, звільнити місце для нового урожаю, а також залучити в економіку додаткові валютні надходження.

Окрім цього, понад 400 млн соціально та економічно незахищеного населення Африки та Азії отримають продовольство, без якого вони опинилися б на межі голоду. Вивільнення українського зерна також може знизити світові ціни на продовольство.

На сьогодні через блокаду морських портів, на які до повномасштабного вторгнення припадало орієнтовно 80% експорту аграрної продукції України, вивезення продовольства відбувається виключно через дунайські порти, залізничні та автомобільні пункти пропуску на західних кордонах. Але їх потужностей недостатньо для оперативної заміни заблокованих морських портів. Зокрема, наявні можливості дозволили в червні експортувати орієнтовно 2,5 млн тонн зернових за місячної потреби у 8 млн тонн.

Ускладнює проблему також недостатня кількість об’єктів інфраструктури для зберігання продовольства та системні атаки росії на наявні склади. У цьому зв’язку аграрії мають обмежені можливості для зберігання нового врожаю та відповідно потребують експорту зі складів орієнтовно 20 млн тонн зерна минулорічного урожаю.

Війна Росії проти УкраїниПодії
Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.