Асоціація агробізнесу про нові вантажні тарифи Укрзалізниці – це справжній шок

Асоціація агробізнесу про нові вантажні тарифи Укрзалізниці - це справжній шок

Фото УЗ

Підвищення вартості вантажних перевезень залізницею шокувало підприємців, заявляють в асоціації “Український клуб аграрного бізнесу”. 29 червня уряд погодив збільшення тарифів “Укрзалізниці” на 70%, розповідає видання Суспільне мовлення України.

Яка необхідність піднімати тарифи в умовах воєнного часу і чи “потягнуть” підприємці нові ціни на логістику?

Про це в ефірі “Українського радіо” розповіли експерт Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин та генеральний директор Асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” Романа Сластьона.

“Укрзалізниця” та влада називають підвищення цін індексацією до рівня, який є в сусідніх країнах. Завдяки цьому підприємство планує отримати додаткові 11 мільярдів гривень. “Вантажні залізничні перевезення в Україні були найдешевшими в порівнянні з усіма сусідніми країнами. І коли це підвищення відбудеться, то тарифи будуть такими самими, як на території Молдови. Вона не є найбагатшою країною і встановлює тарифи на ринковому рівні. Для вантажовідправників це дійсно буде збільшувати їхні видатки”, — пояснював в ефірі “Українського радіо” заступник міністра фінансів Олександр Кава.

Враховуючи постійні руйнування через обстріли та витрати в 100 мільярдів, які, за даними “Укрзалізниці”, необхідні на відновлення пошкоджень — піднімати тарифи було необхідно, вважає експерт Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.

“Коли ракета потрапляє в підстанцію, яка забезпечує електрикою тяговий склад, все переводиться на дизельні потяги. Дизель сьогодні піднявся в ціні вдвічі, що є додатковими витратами для “Укрзалізниці”. Підприємство не бере гроші з державного бюджету на відновлення залізничної структури, адже зараз дефіцит державного бюджету й так становить біля 5 млрд доларів в місяць. Всі руйнування цих об’єктів в результаті обстрілів відбудовуються та ремонтуються за рахунок “Укрзалізниці”. Як би не було важко бізнесу сьогодні, треба думати, яким чином рятувати країну та забезпечувати діяльність інфраструктури”, — зазначив Олег Пендзин.

Як витримає підвищення залізничних тарифів на аграрний бізнес?

Це був справжній шок для всього аграрного сектору, заявив директор Асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” Роман Сластьон. Адже експорт аграрної продукції впав на 80%, ціни на агропродовольство в середині країни знизилися на 30%. Ще до підвищення тарифів “Укрзалізниця” проводила аукціон на користування вагонами і ставка зросла з 2177 грн за до 6400 грн.

“При вартості зерна в європейських портах на рівні 300 доларів за тонну, треба заплатити майже 200 доларів, аби довезти його туди. Тобто сільгоспвиробнику залишається 100 доларів, що вже поза межею збитковості”, — рахує Роман Сластьон нові витрати.

За даними асоціації, збитки українських аграріїв через проблеми з логістикою складають вже від 5 до 7 мільярдів доларів: “Тож ми зверталися до уряду стосовно перегляду цього рішення. Можливо, буде резонно підняти тарифи на певний відсоток, проте це має обговорюватися. Адже нинішнє рішення уряду матиме дуже погані наслідки для аграрного сектору”, — підсумував представник аграрної асоціації.

Економіка
Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.