Від Грузії до Латвії. В яких портах опинились американські машини, які до війни купили українці

Ексклюзив НВ

Від Грузії до Латвії. В яких портах опинились американські машини, які до війни купили українці

Автор: Артем Ільїн

Американські автомобілі, придбані громадянами України на страхових аукціонах, через військову агресію Росії досі не потрапили в нашу країну. Чому так сталося і де їх шукати.

Напередодні повномасштабного вторгнення Росії в Україну, українці купили кілька десятків тисяч автомобілів у Північній Америці, які мали дістатися портів у Чорному морі. «Контейнери з автомобілями з США зазвичай розвантажували на українських терміналах КТО, Бруклін Київ та Євротермінал (всі – Одеса), ТІС (Південний) та Рибний порт (Чорноморськ)», — йдеться в статті «Тисячі американців та 800 корейців. Що сталося з вживаними автомобілями, які українці замовили з США та Кореї напередодні війни», яку опубліковано на НВ Бізнес.

Відео дня

Всі ці порти з початком війни зупинили діяльність з приймання імпортних вантажів. Тому «американці» поїхали до інших країн. «Основні порти, куди тепер приїжджають контейнери з машинами — це Бременгафен (Німеччина) та Клайпеда (Литва). Але також контейнери позаходили в Поті (Грузія), Констанцу (Румунія)», — розповідає Віктор Берестенко, президент Асоціації міжнародних експедиторів України.

У компанії W8 Shipping додають, що спочатку контейнери перенаправляли та вивантажували у різних портах, як у транзитних, так і кінцевих — у Гдині, Батумі, Поті, Констанці. «Основний потік згодом на себе взяла Європа. Це порт Клайпеди та Гдині. Деякі судноплавні лінії довго ухвалювали рішення куди перенаправити контейнери. Є випадки тривалого простою контейнерів у транзитних портах. Зараз очікуємо на великий потік контейнерів у Гдиню, які довго простояли в Туреччині», — так у W8 Shipping пояснили затримку доставки частини автівок.

Інші учасники ринку вживаних автомобілів також згадують грецький порт Пірей.

Через це логістика автомобілів з США та Канади в Україну здорожчала та стала довшою.

Всі співрозмовники НВ Бізнес кажуть, що інфраструктура іноземних портів та їхні працівники не були готові до обробки такої кількості вантажів для України.

«Вони були паралізовані та не змогли оперативно оброблювати увесь вантажопотік, тому клієнти зіштовхнулися з додатковими платежами. Наприклад демередж (додаткова плата за використання контейнерів — НВ Бізнес) контейнерів», — каже Берестенко.

Також з’явилися додаткові витрати за перенаправлення контейнерів, які були вже в дорозі, з України на інші країни Європи, витрати на роботи в портах та з доставки машин автовозами з Європи до України. Суттєва частина вантажів досі знаходиться за кордоном.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.