Не чекали, що танки їздитимуть Україною. CEO Parimatch про вихід з Росії та Білорусі, запуск аутсорсу та підготовку бізнесу до війни

Не чекали, що танки їздитимуть Україною. CEO Parimatch про вихід з Росії та Білорусі, запуск аутсорсу та підготовку бізнесу до війни

У Parimatch не очікували повномасштабного вторгнення РФ, проте після початку війни компанія оголосила про відкликання бренду з Росії, ще за три місяці — про звільнення з Білорусі. Щоб покрити втрату ринків, букмекер вирішив ударитися в аутсорс.

Про це розповів СЕО компанії Максим Ляшко.

Також він уточнив, що зараз компанія відкликає бренд із Білорусі та поступово відключатиме для РБ усі інші контракти.

Наразі сторони обговорюють перехідний період. Зокрема, погоджують технічний план зміни контрактів.

Відео дня Читайте також:

Не чекали, що танки їздитимуть Україною. CEO Parimatch про вихід з Росії та Білорусі, запуск аутсорсу та підготовку бізнесу до війни

Заснований росіянами букмекер отримав ліцензію на роботу в Україні

Хто купує бізнес Parimatch у Білорусі

Конкретним покупцем бізнесу Parimatch у Білорусі виступили фізособи — директор місцевого підрозділу Юлія Лешкова, яка в результаті угоди отримає приблизно 50% компанії. Решту розділять між собою фінансовий директор компанії та третій міноритарний партнер, який був у компанії «історично». Ляшко наголосив, що цей партнер не бере активної участі в управлінні.

«Ми вирішили не закривати компанію, а передати її локальній команді, локальному топменеджменту. На відміну від Росії, де ми припинили франшизу… Якщо у Росії ми працювали як повністю франшизний бізнес… був локальний партнер, ми надавали софт… відключити ці контракти було юридично складно, але можливо. А Білорусь завжди була компанією, яка безпосередньо належала холдингу з нашими співробітниками», — зазначив Ляшко.

Також він уточнив, що зараз компанія відкликає бренд із Білорусі та поступово відключатиме для РБ усі інші контракти.

Наразі сторони обговорюють перехідний період. Зокрема, погоджують технічний план зміни контрактів. Юридично угода оформлена як продаж. Приблизна сума угоди, за словами Ляшка, становить 5−7% вартості цього активу в нинішніх умовах.

Тримісячний розрив між виходом із РФ та виходом із Білорусі тим, що в РБ у Parimatch була холдингова компанія і простий розрив контрактів не вирішив би ситуацію. За словами Ляшка, потрібен був комплексніший підхід, щоб або закрити бізнес, або передати його локальній команді.

«У нас не було бажання просто закрити все в один день… Щодо повернення на територію Білорусі — ми про це не говорили, це передчасно. Ніхто не може зрозуміти, яка юридична або моральна конструкція можлива в такій ситуації», — зазначив Ляшко.

У Parimatch зазначили, що наразі триває процедура узгодження угоди, оскільки ринок у Білорусі сильно зарегульований.

Приблизні втрати за рік від виходу з ринків Росії та Білорусі в компанії оцінили у 40 млн євро.

Ситуація на українському ринку та «оптимізація» працівників

За словами Ляшка, український ринок входить у топ-3 за величиною для компанії із 11 ринків, де Parimatch повноцінно працюють. З точки зору обробки даних, хороші цифри показує азіатський регіон, африканський регіон також виходить вперед.

Читайте також:

Не чекали, що танки їздитимуть Україною. CEO Parimatch про вихід з Росії та Білорусі, запуск аутсорсу та підготовку бізнесу до війни

Шотландський протест. Активісти пройдуть від Единбурга до Глазго для заборони реклами букмекерів

При цьому до закінчення війни в Parimatch не очікують, що український ринок повернеться до довоєнних показників. Зі співробітниками не з України розірвали контракти згідно з умовами договору.

У компанії наполягають, що не скорочували співробітників, а провели оптимізацію. Працівники, що потрапили під «оптимізацію», більше не є співробітниками компанії, але продовжують отримувати близько 30 000 на місяць до закінчення воєнного стану.

Про підготовку до війни

«Ми в компанії війну в тому масштабі та наслідках, як вона сталася, ми не очікували. Наш план, швидше за все, був спрямований на безперебійність роботи в умовах порушеного зв’язку. Коли вона блокуватиметься або взагалі може бути мережа пошкоджена. Або буде заблоковано вихід у світ — такі сценарії ми розробляли. Ми не розробляли сценарій, що танки їздитимуть Україною», — зазначив СЕО Parimatch.

Розворот в аутсорс

У Parimatch заявили, що після початку війни, виходу з РФ та РБ, а також втрати «фактично більшої частини українського ринку в цифрах», компанія відкрилася для сектора B2B.

Наразі Parimatch веде переговори щодо продажу своїх розробок іншим великим операторам з індустрії. Зокрема — програмне забезпечення для операцій, мобільні програми, платіжні напрацювання, CRM-система та підходи до обробки баз даних.

За словами Ляшка, 8 із 10 операторів ставок на спорт працюють не на своєму ПЗ. Зокрема й компанії, що працюють у багатьох регіонах.

«Ми виділяємо, грубо кажучи, половину нашого холдингу, які займатимуться аутсорсом», — наголосив Ляшко.

У компанії підкреслили, що у зв’язку з кризою, що склалася, змінюють вектор розвитку і приділятимуть більше уваги монетизації розробленого програмного забезпечення, ніж існуючого бренду.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.