Надійний фінансовий партнер. Як влаштований корпоративний банкінг одного з найбільших українських банків з 30-річною історією — ТАСКОМБАНКу

Позиція

Надійний фінансовий партнер. Як влаштований корпоративний банкінг одного з найбільших українських банків з 30-річною історією — ТАСКОМБАНКу

Як визначити якісні банківські послуги? У чому особливості українського корпоративного банкінгу? Чому особисте спілкування з клієнтом залишається важливим для банку навіть під час карантину? На ці та інші запитання відповідає заступник голови правління і керівник напряму корпоративного бізнесу АТ «ТАСКОМБАНК» Рината Березнікова.

«Якщо банк не може бути по-справжньому близьким до свого клієнта — він приречений стати придатком, що діє поза основною сценою, як комунальне підприємство», — сказав одного разу популярний фінтех-експерт і письменник Джей Пі Ніколс.

Такої ж думки дотримується Рината Березнікова, яка відповідає за напрям корпоративного бізнесу в одному з найбільших українських банків з 30-річною історією. Саме робота з корпоративними клієнтами є одним з ключових напрямів ТАСКОМБАНКу. У підпорядкуванні заступника голови ряд галузевих департаментів, кожен з яких закріплений за певною індустрією і працює з бізнесами різного масштабу.

За словами Ринати Миколаївни, високий рівень експертизи та підбір оптимальних рішень для досягнення фінансового успіху наших партнерів — саме те, за чим звертаються клієнти ТАСКОМБАНКу.

Заступник голови правління ТАСКОМБАНКу розповіла, в чому особливість обслуговування корпоративного сегмента, про обмін досвідом з клієнтами, а також поділилася секретами, як зібрати команду однодумців для продуктивної і злагодженої роботи.

Особливості корпоративного бізнесу

— Як організовано обслуговування корпоративного сегмента в ТАСКОМБАНКу?

Ми глибоко розуміємо ринок, в якому працює партнер, говоримо з ним «однією мовою» про його бізнес.

 — У міру розвитку банку ми прийшли до того, що потрібно організувати вузьку галузеву спеціалізацію департаментів, що, з одного боку, забезпечить цілісний підхід до оцінки проєкту, а з іншого — індивідуальну роботу з кожною компанією. Сьогодні корпоративний бізнес ТАСКОМБАНКу обслуговує підприємства всіх галузей України. За таким принципом ми зробили п’ять департаментів, які працюють з конкретними галузями: промисловість, сільське господарство, комерція, енергетика, а також інвестиційні проєкти. Це дозволяє нам глибоко розуміти ринок, в якому працює партнер, говорити «однією мовою» про його бізнес і стати банком № 1 для всіх наших клієнтів, забезпечуючи максимальне задоволення їхніх потреб.

Паралельно, для посилення позицій банку в корпоративному сегменті, ми розширюємо нашу спеціалізацію за допомогою нових підрозділів з роботи з VIP-клієнтами. Банк шукає нові можливості і підходи в роботі, створюючи сучасні та комфортні умови обслуговування бізнесу.

— Які особливості роботи з корпоративним бізнесом характерні для вашої фінансової установи?

 — У кожному департаменті по роботі з корпоративними клієнтами є кілька команд у складі персонального менеджера і двох кредитних аналітиків. Аналітики вивчають звітність компаній і оцінюють кожен проєкт, а директори та персональні менеджери, безпосередньо закріплені за конкретним клієнтом, вивчають бізнес клієнта, зважують ризики і з огляду на результати визначають необхідні інструменти, погоджують найбільш вигідні умови обслуговування підприємств. Подібна структура дає нам змогу забезпечувати глибокий аналіз ринку, оцінку діяльності компанії і пропонувати індивідуальні рішення для конкретного бізнесу. Саме за такий підхід нас цінують клієнти вже багато років.

Для забезпечення всебічного аналізу і задоволення потреб клієнта за кожним корпоративним департаментом закріплений ряд профільних служб: юрист, експерт з оцінки майна, співробітник служби безпеки. Єдина точка входу для клієнта — персональний менеджер. За ним стоїть команда, яка оперативно реагує і вирішує різного роду завдання. Ця особливість моделі обслуговування корпоративного сегмента дає змогу швидко реагувати і відпрацьовувати будь-які вхідні питання щодо конкретного клієнта.

Єдина точка входу для клієнта — персональний менеджер. За ним стоїть команда, яка оперативно реагує і вирішує різного роду завдання. Ця особливість моделі обслуговування корпоративного сегмента дає змогу швидко реагувати і відпрацьовувати будь-які вхідні питання щодо конкретного клієнта.

Ми також виділяємо ще одну особливість нашого підходу до роботи з клієнтами — обслуговування корпоративного бізнесу клієнта і його особистих фінансів у зв’язці, в одного менеджера. Це зручно й економить багато часу і зусиль власників і керівників компаній.

Банк зацікавлений у створенні комфортних умов роботи для партнерів. «Відкритість» — один із принципів, який цьому сприяє. Персональні менеджери завжди на зв’язку, так само як і топменеджмент банку, і завжди відкриті до конструктивного діалогу.

Наші клієнти

— Корпоративний клієнт ТАСКОМБАНКу, який він?

 — Корпоративний клієнт — дуже грамотний бізнесмен, він глибоко розбирається в багатьох питаннях. Нам завжди є чого повчитися один в одного. У процесі роботи ми обмінюємося досвідом, знаннями, що згодом підсилює компетенції кожної зі сторін. Це своєрідний бенчмаркінг, коли найкращі практики різних сфер ми можемо застосувати, працюючи з іншими клієнтами, рекомендуючи ті чи інші дії в подібних ситуаціях або умовах. Багато клієнтів по це до нас і приходять — отримати експертну думку, і не тільки у фінансах.

Як і в будь-якій справі, продуктивна і злагоджена робота ґрунтується на відданості загальним цінностям. «Відкритість» і «чесність» — основа будь-яких відносин, і це особливо актуально у фінансових питаннях. «Динамічний розвиток» мотивує нас завжди прагнути більшого і підкорювати нові горизонти. Коли клієнти поділяють цінності банку, це забезпечує комфортну спільну діяльність, на цьому і базується «довгострокове партнерство», що також є основним принципом у нашій роботі. Третій рік ми випускаємо корпоративний журнал, де збираємо думки представників бізнесу з різних питань. Клієнти часто згадують нашу схожість саме у розрізі цінностей і глобального бачення бізнесу. Банк завжди відбудовує роботу з перспективою на довгострокові відносини — деякі клієнти з нами вже понад 15 років. Це і є та лояльність, якої прагнуть у будь-якому бізнесі.

Мотивація

— Де ваші підопічні черпають натхнення?

 — Внутрішній ресурс — це двигун корпоративного бізнесу. Ми цінуємо наш колектив і переносимо цінності банку так само і на роботу зі співробітниками. Оскільки наша модель обслуговування багато в чому ґрунтується на індивідуальному підході, то якість спілкування менеджерів з клієнтами безпосередньо впливає на результат. Важливо розуміти, що і як транслює менеджер: якщо він демотивований, незадоволений, то цей настрій обов’язково відчує клієнт, що може негативно відбитися на спільній роботі. Тому ми впровадили ряд ініціатив, які допомагають відслідковувати рівень задоволеності і лояльності персоналу. HR-департамент розробив проєкти, які допомагають усвідомити свої таланти (сильні і слабкі сторони), визначити особисті та професійні цілі, систематизувати інформацію і планомірно розвиватися. Щорічним мотиваційним планом передбачена можливість удосконалювати свої навички, знання, складаючи свій особистий план навчання для кожного співробітника.

Внутрішній ресурс — це двигун корпоративного бізнесу.

Тут важливо, щоб співробітників мотивувала сама робота, а її результат забезпечував енергією рухатися вперед. Працюючи з різними компаніями, ми насамперед взаємодіємо з людьми, відповідно, переймаємося їхніми проблемами, завданнями або ж заряджаємося їхніми амбітними планами. Щоразу, коли клієнту вдається досягти бажаного і реалізувати проєкт, ми раді бути причетними до його успіху. Можу сказати, це мотивує багатьох у нашій команді.

Розвиток. Інновації. Продукти

— Обслуговування великого бізнесу передбачає наявність ряду служб і механізмів їх взаємодії? Як оптимізуєте цю роботу?

 — У нашій роботі важлива швидкість і скоординованість усіх служб. Централізація внутрішніх процесів за принципом «єдиного вікна» дає змогу збирати заявки від департаментів і відділень у службі відкриття розрахункових рахунків, де вони обробляються фінансовим моніторингом, службами комплаєнс і безпеки.

Водночас при роботі з валютними контрактами співробітники мідл-офісу безпосередньо працюють з клієнтом. Крім того, банк надає послуги прямого дилінгу, коли корпоративний клієнт, у якого є значні валютні потоки, в режимі реального часу може фіксувати ціну для закриття угоди через дилерів і скарбників банку. Отже, клієнт отримує необхідну підтримку від відповідних служб та оперативне вирішення свого питання.

— Які фінансові програми ваш банк пропонує клієнтам?

 — Ми беремо участь у низці державних програм з підтримки розвитку аграріїв, і наші клієнти отримують конкурентні на ринку умови фінансування. Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України компенсує частину вартості с/г техніки вітчизняних виробників, а також відшкодовує частину процентної ставки за кредитами для сільгоспвиробників, і, відповідно, клієнти ТАСКОМБАНКу можуть стати учасниками цих програм. Також банк працює з Програмою «Доступні кредити 5−7−9%», що дозволяє бізнесу отримувати компенсацію відсотків від Фонду розвитку підприємництва. У нас вже реалізовано кілька проєктів за Програмою державних гарантій на портфельній основі, завдяки якій держава гарантує банку певний обсяг покриття такого кредиту, якщо кредитору не вистачає власної застави. Нещодавно приєдналися до Програми Київської міської державної адміністрації щодо часткового відшкодування відсоткових ставок за кредитами МСБ.

Спільні ініціативи з Європейським інвестиційним банком дають змогу підприємствам отримувати фінансування і розвивати проєкти, які сфокусовані на підвищенні темпів та енергоефективності, створенні поновлюваних джерел енергії, поліпшенні екологічної інфраструктури таких підприємств та їхнього довкілля.

ТАСКОМБАНК є лідером у залученні та розміщенні боргового капіталу, супроводжуючи випуск і оборотність власних цінних паперів, Групи «ТАС» і наших клієнтів. Менеджери банку аналізують фінансовий стан, потреби клієнта і за можливості пропонують альтернативу кредитуванню — емісію власних цінних паперів. Ми завжди прагнемо підібрати оптимальні рішення для кожного клієнта — в цьому проявляється індивідуальний підхід ТАСКОМБАНКу.

— Основа будь-якого сучасного бізнесу, включно з банкінгом, — це інноваційні технології. Як банк адаптується до тенденцій?

 — Ми суттєво оновили Клієнт-Банк цього року: додали багато нових можливостей, які спрощують ряд процесів і допомагають користувачам оперативно вирішувати поточні питання. Наприклад, ми вже реалізували частину запланованого функціоналу електронного документообігу, завдяки якому користувачі віддалено обмінюються документами з банком та економлять час і ресурси. Комплекс електронного банкінгу також представлений мобільним сервісом, в якому передбачений повноцінний функціонал електронно-цифрового підпису, і ТАСКОМБАНК є одним із перших, хто впровадив цей інструментарій.

Банк автоматизував процес збору та обміну документів клієнта для отримання фінансування з відстрочкою платежу. Електронний факторинг дозволив ТАСКОМБАНКу скоротити час на обробку документів і надавати необхідні кошти своїм клієнтам всього за 1 годину. Використання електронного документообігу дає можливість масштабувати факторингові операції для реалізації великих проєктів і надання зручних умов обслуговування корпоративних клієнтів.

Наші клієнти активно ведуть зовнішньоекономічну діяльність. Банк надає їм не тільки високий рівень персонального сервісу при проведенні валютних операцій, а й пропонує нові послуги. Крім форвардних операцій з поставкою валюти, з якими ми вже працюємо, ми плануємо запустити безпоставковий форвард. Це зручні інструменти хеджування валютних ризиків, на які є запит від клієнтів. Запустили також валютні операції на умовах «своп».

Минулий рік. Плани

— Що приніс 2020 рік і які подальші плани?

Ми стали уважнішими до себе, до наших близьких, колег і партнерів, а також переконалися, що ми — хороша команда і разом з нашими клієнтами ми зможемо все.

 — Завдяки непростому 2020 року ми винесли для себе багато уроків, як особистих, так і професійних, які, я впевнена, знадобляться нам у майбутньому. Ми стали уважнішими до себе, до наших близьких, колег і партнерів, а також переконалися, що ми — хороша команда і разом з нашими клієнтами ми зможемо все.

Головне, що під час карантину банк зберіг команди на місцях і працює у повному складі. Ми досить швидко розробили механізми співпраці з партнерами та підтримки наших клієнтів: реструктурували кредити, пропонували індивідуальні умови обслуговування і йшли назустріч у низці питань, оскільки по собі знаємо про складнощі, в яких опинився бізнес через пандемію.

У 2020-му ТАСКОМБАНК став одним із 7 банків у країні, який успішно пройшов процедуру рейтингування міжнародним рейтинговим агентством Moody’s Investors Service. Ми регулярно проходимо аудиторську перевірку однієї з компаній Великої четвірки — Ernst & Young, демонструючи тим, що ми надійний фінансовий партнер.

Наше стратегічне завдання, як і раніше, бути надійним партнером для бізнесу, сприяти розвитку українських компаній, роблячи свій внесок у процвітання економіки країни.

Бліцопитування Ринати Березнікової:

Найкраща риса: позитивний погляд на світ і віра в хороше;
Найгірша риса: гіпервідповідальність;
Хобі: їзда на байку;
Улюблений фільм: «Той самий Мюнхгаузен»;
Улюблена книга: розповіді А.П. Чехова;
Що вас мотивує: результат.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.