Cashless рулить. Як українці користуються платіжними сервісами під час війни

Новини компаній

Cashless рулить. Як українці користуються платіжними сервісами під час війни

Киянка Катерина Спориш почала використовувати сервіс PayPal для збору коштів цієї весни. Вона — волонтерка, яка з-поміж іншого допомагає співвітчизникам із закупівлею ліків.

Цей універсальний інструмент, зручний для перерахунку коштів також і для іноземців, розширив можливості займатись благодійною діяльністю. Адже за кордоном багато зацікавлених людей, і в них є бажання і ресурс допомагати, пояснює Катерина.

Зрештою, їй вдається швидше зібрати потрібну суму.

«Я побачила тенденцію до зменшення донатів від українців і зрозуміла, що треба розширювати обрії», — розповідає вона про реєстрацію в PayPal. З її досвіду, українець на подібні цілі перераховує в середньому 100−150 гривень, а американець віддає $20−30.

Користувацький досвід використання PayPal схожий на звичайний переказ коштів у мобільному застосунку банку — все дуже швидко і зручно. Й можна відразу користуватись грішми, які надійшли, розповідає про свої враження волонтерка.

Cashless рулить. Як українці користуються платіжними сервісами під час війни

Фото: depositphotos

Вхід, на який так довго чекали

Платіжний сервіс PayPal оголосив про повноцінний запуск в Україні на тлі російської агресії. Зокрема, про роботу на українському ринку писав Ден Шульман, президент та СЕО компанії у своєму листі у відповідь на звернення Михайла Федорова, міністра цифрової трансформації України.

«PayPal розширює свої послуги, доступні в Україні, щоб забезпечити для своїх клієнтів можливості швидко та безпечно надсилати гроші друзям, сім’ям та близьким людям», — йдеться у березневому повідомленні компанії.

Компанія навіть вирішила на деякий час скасувати комісію для користувачів за транзакції і зняття грошей зі свого акаунту на банківську картку, почати застосовувати таку комісію планують вже з липня.

Visa стала партнером у цьому проєкті — компанія разом з урядом України намагалася домовитися з керівництвом PayPal про відкриття бізнесу вже впродовж багатьох років.

Світлана Чирва, регіональна менеджерка Visa в Україні, пояснює, що поєднати цифровий гаманець PayPal з банківськими картками українців допомогло технологічне рішення компанії Visa Direct.

Світлана Чирва,

регіональна менеджерка Visa в Україні

«Це технологія Visa для швидких та безпечних переказів в каналах картка-картка, картка-рахунок та рахунок-картка», — коментує вона. Ця технологія є своєрідним місточком між усіма банками-партнерами Visa у світі. «Так, завдяки Visa Direct кошти з рахунку PayPal у, наприклад, Сінгапурі надійно і майже миттєво можуть бути зараховані на українські картки. При цьому транзакція може бути ініційована навіть в українській гривні», — розповідає Світлана Чирва про переваги технології.

Головна мета цього проєкту — якомога швидше запропонувати сервіс, який настільки необхідний українцям, в першу чергу, щоби полегшити надання фінансової допомоги з-за кордону і підтримки розлучених війною сімей, зазначає Світлана Чирва.

Сучасні й діджиталізовані

Технологічні новації, у фінансовому секторі зокрема, українці сприймають охоче.

Запуск сервісу PayPal, використання голосової біометрії (унікальних характеристик голосу) для ідентифікації клієнта банку і навіть можливість сплатити за товари криптовалютою у великій роздрібній мережі побутової техніки та електроніки — все це новини останніх трьох місяців.

Cashless рулить. Як українці користуються платіжними сервісами під час війни

Фото: прес-служба Visa

Україна — один із лідерів у розвитку фінансової інфраструктури у світі, заявила у своєму квітневому інтерв’ю для НВ Бізнес Віра Платонова, старша віцепрезидентка Visa, директорка регіонального представництва Visa в Україні, Грузії, країнах СНД та Південно-Східної Європи.

За її словами, в компанії весною зафіксували бум діджитал-карток і діджитал-платежів, при цьому затребуваність цифрових віртуальних карток була також частково обумовлена подекуди нестачею пластику.

Опція цифрових карток дозволяє безпечно відкрити декілька карткових рахунків в різних банках, тож наші громадяни активно користуються такою можливістю, розповідає Світлана Чирва. Необхідні для цього правила віддаленої автентифікації НБУ затвердив понад рік тому.

За спостереженнями Visa, українці також давно демонструють готовність користуватись новими методами платежів. Одним з гарних прикладів стала програма цифроввих карток єПідтримка, втілена українським урядом.

«Готовність швидко адаптуватись і переходити на зручні, швидкі та безпечні цифрові платежі є звичайною практикою серед наших громадян», — описує особливості ринку Світлана Чирва.

У напрямку cashless

Банки, в свою чергу, фіксують подальшу міграцію клієнтів банків з готівкових розрахунків у простір cashless та сучасних платіжних технологій. Повномасштабна війна Росії проти України, яка розпочалася ракетними обстрілами українських міст понад чотири місяці тому, не спинила цієї тенденції.

Оплата картками у воєнний час стала домінуючою у порівнянні з готівкою, поділилася з НВ пресслужба Приватбанку.

Cashless рулить. Як українці користуються платіжними сервісами під час війни

Фото: depositphotos

У квітні кількість оплат покупок банківськими картками та електронними гаманцями лише через мережу торгових POS-терміналів ПриватБанку збільшилась на 18% (у порівнянні з березнем) — із 124 до 146 млн транзакцій, а грошовий обіг збільшився на 8% до 35 млрд гривень. А обсяги безготівкових оплат через термінали у перший половині травня тут навіть перевищили довоєнні показники.

Збільшення кількості та обсягу безготівкових розрахунків відбувається паралельно з відновленням роботи торгових точок, які приймають картки до оплати. При цьому підприємці охоче користуються сервісом «Термінал», який ПриватБанк і Visa спільно запустили в Україні у середині грудня 2021. Побудований на базі технології Visa Tap to Phone, він дозволяє використовувати Андроїд-смартфон з NFC-чипом — замість звичайного POS-терміналу — для прийому безготівкових безконтактних оплат товарів та послуг. Такий собі зручний інструмент прийому безготівкових платежів, який завжди в кишені з собою, — ідеально як для малого та мікробізнесу, так і для кур’єрів, наприклад. За даними банку, якщо на кінець березня таким сервісом користувалися вже понад 2,5 тис. підприємців, то на початок травня ця кількість перевищила 3 тис. підприємців. А станом на кінець червня обіг по додатку «Термінал» вже перебільшив 100 млн грн.

В Ощадбанку теж помітили позитивну тенденцію щодо обсягу безготівкових, безконтактних платежів, у тому числі за допомогою гаджетів. Одним із факторів стали, зокрема, карантинні обмеження протягом останніх двох років, які драйвили технологічний прогрес у цій сфері, звертає увагу Антон Тютюн, заступник голови правління Ощадбанку. Але також значно вплинули події, пов’язані з військовою агресію РФ.

«Певні складнощі зі зняттям готівки під час воєнного стану сприяли тому, що українці почали частіше користуватись безготівковими розрахунками», — пояснює Тютюн в коментарі НВ. Хоча при цьому також значно зріс попит на введену задовго до війни послугу — зняття готівки в торгівельних мережах на касах.

Українці зараз схильні більше користуватися сучасними платіжними сервісами, оскільки це полегшує вирішення різних питань, резюмує Тютюн з Ощадбанку.

Розраховуватись якомога частіше карткою, а не готівкою, просить НБУ. Регулятор закликає співвітчизників віддавати перевагу безготівковим розрахункам як більш безпечним, зручним і швидким.

Даний спецпроєкт з Visa націлений на підвищення фінансової грамотності українців та є елементом підтримки компанією національних медіа

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.