Виконання бажань. Про конкуренцію поки говорити не доводиться, ринок доставки дуже малий — інтерв’ю з главою українського Glovo

НВ Преміум

Виконання бажань. Про конкуренцію поки говорити не доводиться, ринок доставки дуже малий — інтерв'ю з главою українського Glovo

Автор: Володимир Кондрашов, Ольга Духніч Випуск журналу №16 від 29 квітня 2021

Дмитро Расновський, глава українського офісу Glovo, в інтерв’ю журналу НВ розповідає, як поке і Burger King впливають на доходи його компанії, пояснює захоплення сервісів доставки напрямком cloud kitchen і міркує про перспективи.

Із Дмитром Расновським, керівником українського офісу міжнародного сервісу доставки Glovo, НВ зустрічається в його зоряний час — у третій за рахунком локдаун, коли доставку додому спробували навіть ті, хто раніше цього робити не збирався.

Glovo, компанія зі штаб-квартирою у Барселоні, представлена в десятках країн Європи, Африки та Південної Америки, з’явилася на українському ринку в 2018 році. Відтоді вона привернула до лав своїх користувачів понад 7 млн співвітчизників і обросла 2.000 тис. партнерів — ресторанами, магазинами й аптеками в 29 містах України. Також за цей час у неї з’явилося кілька серйозних конкурентів, як українських, так і зарубіжних, які виходять на український ринок.

32-річний Расновський називає доставку їжі та продуктів не тільки зручним сервісом, але й функцією, яка серйозно змінює суміжні бізнеси, створюючи нові моделі бізнес-відносин. Про те, як це відбувається в Україні, він розповідає НВ.

 — Glovo сьогодні — лідер українського ринку доставки, але за минулий рік у вас з’явилося багато конкурентів, і заходять нові міжнародні гравці. Як ви плануєте в цих умовах утримати свої позиції?

 — Ринок доставки їжі в Україні зараз не на тій стадії розвитку, на якій всі гравці борються за частку ринку. Він не стагнує, не стабільний, ринок тільки в зародку, він дуже малий, і я постійно наводжу як приклад метрику порівняння країн за співвідношенням кількості замовлень на душу населення. Україна в ній перебуває ще дуже низько, також ми, звичайно, наздоженемо лідерів списку Велику Британію, Корею або США і ринок виросте в сотні разів. Питання, скільки часу це займе — п’ять, десять років — я не знаю. Завдання відповідальних гравців — ростити ринок, і наше джерело зростання — це нові користувачі, які приходять у категорію, а не користувачі конкурентів.

Уявіть, якби ви на початку 2000-х запитали в Rozetka, як вони оцінюють конкурентну боротьбу з іншим суб’єктом e-commerce, то вони б вам сказали те ж саме. Їх цікавило, як зробити так, щоб більше людей користувалося e-commerce. Тому зараз важливіше питання, як робити настільки класний сервіс, щоб люди хотіли ним користуватися і залишалися разом із нами. І тут два додаткових питання. Перше, як змусити користуватися сервісом моїх маму і бабусю, адже вони вже користуються Новою поштою і Viber, для них це вже звичні речі. Друге питання: як утримати користувачів у сервісі. Й тут важливі всі три складові — ціна доставки, хороший об’єм ресторанів і магазинів, які працюють із застосунком, і третє — швидкість доставки.

 — Як би ви оцінили ринок доставки їжі в Україні в грошах, і чи є динаміка за останній рік?

Всі матеріали випуск №16 журналу, від 29 квітня 2021
Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.