Великий гравець, якому не потрібен банк. CEO NovaPay про точки прибутку, конкурентів і частку фінтех у бізнесі Нової пошти — інтерв’ю

НВ Преміум

Великий гравець, якому не потрібен банк. CEO NovaPay про точки прибутку, конкурентів і частку фінтех у бізнесі Нової пошти — інтерв'ю

Автор: Петро Шевченко

CEO фінтех-компанії Нової Пошти Андрій Кривошапко в інтерв’ю НВ Бізнес розповів про те, скільки акціонери вклали в стартап, як заробляє проєкт, конкуренцію з банками, платежі в криптовалюті та кількість програмістів у штаті

«Ми багато разів вже обговорювали створення банку. Поки що дійшли висновку, що створювати банк — це більше проблем, ніж плюсів для нас», — розповів у інтерв’ю НВ Бізнес CEO NovaPay Андрій Кривошапко.

У 2020 році українська платіжна система NovaPay, створена в 2012 році Новою Поштою, опрацювала понад 46% (за даними НБУ) грошових переказів в Україну в 2020 році. Вона є зараз найбільшою в країні і має статус соціально важливої поряд з MasterCard, Visa, Western Union і Поштовий переказ (входить в Укрпошту).

Читайте також:

У NovaPay є конкурентна перевага — це їхній акціонер Нова Пошта, платежі якої й обробляє ця система. В інтерв’ю НВ Бізнес бізнес CEO NovaPay розповів про те, скільки було інвестовано в запуск і підтримку фінтех-проєкту Нової Пошти, про виручку і прибуток, про партнерство і конкуренцію з банками, вихід на ринок ЄС і готовність приймати платежі в криптовалюті.

Інвестиції, виручка, точки монетизації: скільки і як

— Чому Нова пошта вирішила запустити власну платіжну систему?

— Коли була тільки створена фінансова компанія НоваПей, ми використовували сторонню платіжну систему для проведення платежів і додаткове програмне забезпечення. На початку це було вигідно, тому що не були потрібні додаткові вкладення. Це був швидкий старт і не потрібно було формувати свою девелоперську команду тощо. Але з ростом обсягів і зі збільшенням завдань ми опинилися у своєрідній пастці. Ми сильно стали залежати від постачальника. Нам було складно робити доопрацювання, тому що система погано масштабувалася. До того ж підрядник міг диктувати умови, як цінові, так і ті, що стосуються якихось часових змін.

Що стосується самої регуляторної платіжної системи та ліцензії від Нацбанку — ми теж працювали з декількома постачальниками. Але з ростом компанії Нова пошта, зі збільшенням кількості транзакцій виявили, що стали основним клієнтом для підрядника, у багато разів перевищивши їхні власні обсяги. І навіть у Нацбанку почали виникати запитання: «А чому ви, власне, не реєструєтеся?»

Якоюсь мірою саме Нацбанк і підштовхнув нас до цього рішення.

Великий гравець, якому не потрібен банк. CEO NovaPay про точки прибутку, конкурентів і частку фінтех у бізнесі Нової пошти — інтерв'ю

Фото: НВ

— Якими були витрати на постачальників?

— Ми платили за кожну транзакцію. І з ростом бізнесу витрати зросли настільки, що стало неможливим далі розвиватися.

Кількість відділень росла, кількість транзакцій збільшувалася, а система до цього була не готова. Почалися гальмування, а це тягло за собою збільшення часу на обслуговування клієнта, в результаті виникали черги у відділеннях тощо. Плюс погано імплементувалися зміни в процесах, тому гроші були швидше вторинним фактором, хоча теж вагомим.

— Конкретну цифру вартості послуг постачальника можете назвати?

— В останній рік співпраці витрати на послуги постачальника становили близько 60 млн грн за рік.

— Скільки коштів у результаті ви інвестували в запуск своєї платіжної системи і скільки щорічно ви зараз виділяєте на підтримку?

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.