Сімейний бізнес. Як українська компанія стала постачальником BMW і Volkswagen та прорубала вікно в японський автопром

НВ Преміум

Сімейний бізнес. Як українська компанія стала постачальником BMW і Volkswagen та прорубала вікно в японський автопром

Автор: Артем Ільїн

CEO та співвласник Centravis Юрій Атанасов розповів НВ Бізнес про перспективи ринку електромобілів, необхідність торгівлі з Росією і чому головний офіс глобальної компанії розташовано в Нікополі.

Centravis — ця сімейна компанія була створена в Нікополі (Дніпропетровська обл.) на базі двох цехів Нікопольського південнотрубного заводу — гіганта радянської трубної промисловості, який в 1990-х розпався на кілька незалежних юридичних осіб. До 2007 р. Centravis був відомий під назвою ЮВІС. Це перші літери її власників Василя Атанасова і його синів — Юрія та Сергія. А також дружини Василя Атанасова — Ірини.

Сьогодні компанією управляє Юрій Атанасов, а серед топменеджменту вже є онук Василя Атанасова. Тобто вже третє покоління бізнесменів з Дніпропетровської області керує промисловим підприємством. Це для України досить рідкісне явище.

Але ще цікавішим є той факт, що Centravis — це один з найбільших світових виробників безшовних нержавіючих труб. А продукція, зроблена в Нікополі, є практично у всіх німецьких автомобілях з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). Зростають продажі цієї продукції в США і Японію. Вже багато років компанія є ключовим постачальником трубок для паливних систем BMW і Volkswagen. Йдуть продажу в США. А зовсім недавно комерційні партії пішли і на автопром Японії. На початку року менеджмент компанії розповів про перший контракт з Usui Co., японським виробником компонентів для паливних систем автотранспорту.

Сьогодні Centravis — № 2 в глобальному рейтингу постачальників трубок для паливних систем ДВЗ. А в портфелі підприємства ця продукція займає близько 20%. При цьому головний офіс компанії, яка експортує більше ніж 95% своєї продукції, розташований не просто в Нікополі, а безпосередньо на території виробничих цехів. Навіть топ-менеджери-експати змушені переїжджати до цього індустріального міста, розташованого за 120 кілометрів від обласного центру.

НВ Бізнес поговорив з CEO і співвласником компанії Юрієм Атанасовим про особливості розвитку сімейного бізнесу, досвід співпраці з ЄБРР та ризики переходу світових автовиробників на електромобілі.

Сімейний бізнес. Як українська компанія стала постачальником BMW і Volkswagen та прорубала вікно в японський автопром

Продукція Centravis / Фото: Centravis

Досвід роботи з ЄБРР, 6 окладів при скороченні і крани на радіоуправлінні

Які виробничі і фінансові підсумки Centravis у 2020 році?

— Ми закінчили рік з невеликими втратами за обсягом. Зробили і відвантажили близько 19 тис. тонн трубної продукції. При цьому EBITDA виявилася на рівні 16 млн євро. Це приблизно удвічі краще, ніж 2019 рік. Один з факторів, який нам допоміг, — це девальвація гривні.

Які плани на 2021 рік?

— Ми плануємо приблизно на 10% менше обсягу. При цьому попит на нашу продукцію повністю відновився, і ми можемо не втрачати в обсягах. Але хочемо підвищити продуктивність праці, не відновлюючи чисельність персоналу. Торік ми змушені були до кінця літа скоротити 25% персоналу.

— Це скільки людей?

Читайте також:

Сімейний бізнес. Як українська компанія стала постачальником BMW і Volkswagen та прорубала вікно в японський автопром

Ще без Ахметова і вже без росіян. Кому дістанеться Дніпровський меткомбінат корпорації ІСД, і навіщо він потрібен новому власнику

 — Близько 400 осіб, у нас зараз залишилося 1400 робітників. Ми тягнули до останнього, працювали в режимі неповного завантаження, виводили у відпустки і всіляко намагалися утримати чисельність. Не змогли, тому що криза на нас позначилася особливо гостро саме влітку. Істотна частина нашої продукції йде в автопром. І коли ця галузь зупинилася у всьому світі, то довелося піти на скорочення. Наприкінці минулого року також різко ринок відновився, автопром запустився.

— Я чув, що ви відмовляєтеся від деяких професій внаслідок автоматизації. Наприклад, кранівників.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.