Warning: getimagesize(): Filename cannot be empty in /home/ih382049/investua.com.ua/www/wp-content/plugins/wp-open-graph/output.class.php on line 306

Повстання машин. Коли зникнуть затори в Києві – інтерв’ю з Максимом Бахматовим

Автор: Ірина Лопатіна

Послаблення карантину у Києві одразу проявилося у заторах, і минулого тижня столиця побила власний рекорд — 21 травня шляхи були перевантажені майже на 60%.

Радіо НВ запитало у радника міського голови Києва Максима Бахматова, чи стануть багатогодинні затори постійною ознакою столиці навіть під час уповільнення ритму міста через пандемію.

Радіо НВ · Що відбувається: “Не паркуйся як рагуль“. Максим Бахматов про затори в Києві

— У квітні, під час карантину, київські дороги були на третину більш розвантажені, ніж у цей період рік тому. Яка інтенсивність трафіку на автошляхах зараз, після послаблення карантину?

— У нас нарешті почали вимірюватися дані щодо трафіку, системно займатися його менеджментом, тому що до жовтня минулого року цього ніхто не робив. Те, що зараз відбувається у Києві, є логічним продовженням того, що відбувалося до карантину — просто він зміг нам показати, як могло би бути в ідеалі, якщо б все те, що працює в Європі, почало працювати в Україні. А саме: акцент на громадському транспорті, на високих штрафах, високій вартості паркування; на евакуаторах, що працюють системно; на пріоритеті для пішохода, велосипедиста, — а після того вже приватне авто.

— Тобто саме в недодержанні цих умов ви вбачаєте причину постійних заторів у столиці після послаблення карантину у травні?

— Абсолютно. Ми маємо таку ж ситуацію, яка була до березня 2020 року: був пріоритет для людей в автомобілі, а зараз він ще більший, тому що люди бояться користуватися вже працюючим міським транспортом. Метро, автобуси — все працює, але воно заповнено максимум на третину, тому що є острах захворіти, і люди пересідають на приватний транспорт. А Київ розрахований максимально приблизно на 500−600 тисяч авто. Зараз ми у системі бачимо 850−900 тисяч авто, тобто цю різницю ми стоїмо в заторах — все просто.

Читайте також:
Ослаблення карантину: у перший день на дорогах Києва утворилися величезні затори — відео

— Ви сказали, що ми повернулися у ситуації з трафіком до минулого березня. Яке перевантаження шляхів було на той момент?

— Затримка приблизно 50%.

— Як довго триватиме обмеження руху вантажівок у ранкові та вечірні години пік?

— Фури в Київ не пускаються з жовтня 2019 року на бориспільському і житомирському напрямках. Зараз перекриті фури з усіх напрямків у годину пік. І загалом 15-метровим фурам не місце в Києві, у європейській столиці. Київ — єдине місто на європейському шляху, що не має своєї окружної. Львів має, Житомир має, Рівне має, Київ — не має. І тому всі фури, вибачайте, пруться у Київ і забруднюють повітря, екологію і [затримують] трафік, тому що вони величезні і, звичайно, не допомагають нам у нашій важкій боротьбі з київським трафіком. Тому їм не місце у Києві, ми намагатимемося не дозволяти їм заїжджати як мінімум у годину пік. А так, в принципі, можемо їм заборонити в’їжджати у Київ до восьмої години вечора, тобто впродовж цілого дня.

— Чи можливо переглянути графік проведення ремонтних робіт, щоби вони не заважали нормальному курсуванню автівок?

— Просто є аварійні перекриття, зокрема водопроводу (от сьогодні зламався стик на Південному мості, був величезний затор). Системно ніхто не працював з інфраструктурою і містом 50−70 років, і воно все потроху виходить з ладу. Треба капітально ремонтувати, будувати нові мости та окружні. Місто Київ — це місто національного масштабу, а фінансується воно, на жаль, виключно з місцевого бюджету.

— Експерти кажуть про нестачу доріг у Києві. Скільки їх не вистачає?

— На жаль, я не знаю, скільки не вистачає доріг. Я знаю, що в нас забагато авто. Якщо ми добудуємо дороги, ви побачите, що акцент на авто буде ще більшим і ми ще більше встрянемо в затори. Такий путь вже пройшла Америка в 60−70-ті роки, коли вони добудували дороги для всіх авто і також встряли в заторах. Ми зараз маємо обмежувати користування приватними авто, а не добудовувати дороги. По-перше, у нас немає економічної можливості. По-друге, воно все одно призведе до заторів.

Фото: REUTERS / Gleb Garanich

— Раніше ви казали, що евакуація автівок — прибутковий бізнес. Скільки коштів місто отримало з початку евакуації?

— По-перше, це вимушений крок, для того щоби виховувати повагу один до одного. По-друге, [це було зроблено, аби] допомогти не створювати аварійні ситуації на дорогах міста. Є перелік штрафів, що має заплатити людина, є вартість евакуатора — і все. Все разом виходить приблизно у 2000−2200 гривень. Питання не в ціні, а в тому, що люди не мають порушувати, вони мають боятися паркуватися як рагулі.

— Наскільки евакуатори дисциплінували столичних водіїв?

— Повторних порушень у нас 3−5%.

— Київ посів третє місце у Європі за кількістю заторів, поступившись лише Москві та Стамбулу за даними рейтингу компанії TomTom. Найближчим часом ми випередимо ці міста?

— Якщо не буде кардинальних системних рішень щодо трафіку та зменшення кількості автомобілів в центрі, ситуація буде погіршуватись. Ми маємо обмежувати вартістю [кількість] паркувальних місць, щоби людина розуміла, що їй буде дорого паркуватися в центрі, і вона туди не їхала на авто. Лівий берег — чудово, пригород — чудово, в центр міста не слід їхати на авто — так само, як і в будь-якому європейському великому місті. Якщо буде вартість паркування від 30 до 100 гривень, то вони тричі подумають, перш ніж їхати на авто.

Читайте також: Володимир Омелян Життя у заторах. Як розв’язати проблеми українських доріг

— Тоді водії можуть висловити міській владі претензії щодо відсутності перехоплювальних парковок, де можна залишати свої автівки та не їхати на них до центру.

— По-перше, пуста парковка на метро Лісова (Даринок) — 2,5 тисячі авто. По-друге, [метро] Чернігівська, пуста парковка [біля] ТРЦ Проспект — 1,5 тисячі авто безкоштовно. По-третє, ВДНГ — 3,5 тисячі авто, вартість від 50 до 80 гривень за добу — пуста. Це одеський напрямок. В центрі пуста парковка на 2 тисячі місць біля Ocean Plaza — 50 гривень за десять годин. Коли ми заповнимо ці парковки, інвестори або місто побачать економічний інтерес в тому, щоби будувати перехоплювальні паркінги, і відразу все буде побудовано. Поки що все стоїть пусте.

— Тобто київські водії жлоби?

— Абсолютно.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.