Морські вантажоперевезення подорожчали до рекордного рівня на тлі спалаху коронавірусу у великому порту Китаю — FT

Морські вантажоперевезення подорожчали до рекордного рівня на тлі спалаху коронавірусу у великому порту Китаю — FT

У порівнянні з жовтнем минулого року вартість відправки одного контейнера з Азії в Північну Європу зросла більш ніж в п’ять разів — до рекордних $ 11 000.

Вартість морських вантажоперевезень зросла в цьому році до рекордного рівня, пише Financial Times.

Зокрема, вартість відправки одного контейнера з Азії в Північну Європу недавно вперше перевищила $11 000, пише видання з посиланням на дані оператора міжнародної торгового онлайн-майданчика Freightos. Ще в травні вартість відправки контейнера становила $8 500, а в жовтні минулого року — $2 000.

FT пов’язує недавнє подорожчання морських вантажоперевезень з великими затримками в китайському порту Шеньчженя через спалах коронавірусу. Відзначається, що через спалах захворюваності серед робітників в китайському терміналі Яньтянь неподалік від Шеньчженя термінал в травні закрився майже на тиждень. Це посилило затримки в світовому ланцюжку поставок.

Читайте також: Єгипет перегляне розмір компенсації від власника судна, що заблокувало Суецький канал

Термінал Яньтянь щорічно обслуговує 13 млн 20-футових контейнерів і займає за цим показником третє місце в світі, пише FT.

Як зазначив в коментарі виданню СЕО консалтингової компанії Vespucci Maritime Ларс Йенсен, цей інцидент показав ризик ще більш важких наслідків, якщо спалах COVID-19 виявиться в більших портах, на зразок Шанхая.

Як зазначає видання, через кризу вантажовідправники придивляються до альтернатив у вигляді повітряного або залізниці, щоб доставити товари з Азії в Європу, але ці варіанти також не є простими.

Так, в межах Євразії вартість перевезення вантажів зросла більш ніж в два рази в порівнянні з періодом до пандемії коронавірусу. Зараз ціна становить $36 000 на одну вантажівку, зазначив в розмові з газетою віцепрезидент з ланцюжка поставок в Європі американської компанії Eaton Клаус Геб.

За словами співрозмовників видання, виробники і рітейлери будуть стикатися із затримками в поставках до кінця року.

Читайте також:

Морські вантажоперевезення подорожчали до рекордного рівня на тлі спалаху коронавірусу у великому порту Китаю — FT

Спалах коронавірусу на півдні Китаю може викликати перебої в контейнерній торгівлі

Нагадаємо, що в березні цього року контейнерні перевезення вже зіштовхнулися з кризою через блокування Суецького каналу гігантським контейнеровозом Ever Given. 23 березня судно сіло на мілину в Суецькому каналі, перекривши один з найбільш завантажених морських торговельних шляхів в світі.

Оскільки судно заблокувало рух, щодня через канал не могли пройти товари на суму 9,6 млрд доларів.

27 березня судно вперше вдалося трохи зрушити з місця, а вранці 29 березня його зняли з мілини.

Редактор: Люба Балашова
Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.