Битва за панель. Чому ОТТ-бізнес дорожчає, кабельні провайдери гинуть, і як smart-ТВ визначає ринок — інтерв’ю із засновником Divan TV

НВ Преміум

Битва за панель. Чому ОТТ-бізнес дорожчає, кабельні провайдери гинуть, і як smart-ТВ визначає ринок — інтерв'ю із засновником Divan TV

Автор: Володимир Кондрашов

Нові власники Volia заплатили за компанію справедливу ціну, адже за декілька років компанія може втратити левову частку своїх ТБ-абонентів, вважає засновник венчурного фонду AVentures Capital та OTT-сервісу Divan.TV Андрій Колодюк. За його словами, Volia зробила стратегічну помилку, не розвиваючи свій ОТТ-продукт і практично втратила шанс закріпитися на цьому ринку.

Інтерв’ю з Андрієм Колодюком вийшло значною мірою спонтанним — НВ Бізнес попросив його прокоментувати озвучену в ЗМІ суму угоди щодо придбання оператора Volia. Невеликий коментар переріс у розмову про вітчизняний ОТТ-ринок (ринок доставки контенту через інтернет-сервіси — ред.), втрачені інвестиції, вихід на абонента через преміальну панель smart-телевізора та про те, чому не продаються провайдери, а в ОТТ інші мультиплікатори для продажу.

Продаж довжиною в 7 років і списання інвестицій

— Певно, головною подією на телеком-ринку в цьому році стала угода між Датагруп та Volia. Інтерес до неї підігріла і озвучена в ЗМІ сума покупки — більш ніж 1,5 мільярди гривень. На вашу думку, чи відповідає ця сума сьогоднішньому стану ринку?

— Гадаю, що так: озвучена сума є реальною сумою покупки. Датагруп купили Volia дешево і вони молодці. Дійсно, ціна «Волі» озвучувалася вище, але компанія коштує рівно стільки, скільки за неї дають. Якщо брати публічну інформацію, то, з точки зору обороту та прибутку компанії, оцінка цього бізнесу — близько 2−2,5 EBITDA.

— Чому такий невисокий мультиплікатор?

— Так, це вдвічі нижче, ніж на ринку сьогодні. І на це є дві причини. Саме вони в минулих роках і не давали можливості знайти покупців для цієї компанії (я особисто чую про продаж Volia уже сім років). Перша причина — технологія побудови мережі з використанням DOCSIS (cтандарт передачі даних телевізійним кабелем — НВ Бізнес). Будь-який покупець [Волі] розумів і розуміє, що потрібно суттєво інвестувати в технологічну інфраструктуру компанії та переходити з DOCSIS на оптоволокно. Іншими словами, будь-який покупець розумів, що в компанію треба вкласти, як мінімум, від 30 до 50 мільйонів доларів США для заміни технологічної мережі.

Кабельний бізнес взагалі і Volia зокрема за три роки може втратити 90% своєї вартості

Друга причина і проблема почалася близько трьох років тому — сьогодні вона зрозуміла всім. Треба розуміти, що Volia — компанія, яка складається з двох бізнесів: інтернет-доступ та кабельне телебачення. Якщо подивитися на кабельний бізнес компанії (а він немалий), то це бізнес, який існує сьогодні (з точки зору цифр, з точки зору клієнтів), але всі розуміють, що за три роки від нього залишиться, можливо, 10% від нинішнього. І то — лише завдяки бандлу з інтернет-доступом. Сьогодні доступ до інтернету для користувачів майже субсидується при підключенні до телебачення. Це неринковий інструмент — субсидіювати Інтернет — і довго він працювати вже не буде, але, якби його забрали у клієнтів Volia, то цього сегменту бізнесу [у них] уже сьогодні б не було.

Це не тільки моя оцінка, це оцінка експертів ринку: кабельний бізнес взагалі і Volia зокрема за три роки може втратити до 90% своєї вартості. І будь-який покупець це також розуміє і знає, що потрібно робити кроки для того, щоби цей бізнес утримати на плаву і не втратити.

Зрозуміло, що за 7 років усі, хто хотів подивитися на Volia, вже подивився, тому, думаю, що [власники] просто ухвалили рішення прийняти ту пропозицію, яка була найбільшою на сьогодні. [Попередні] Власники Volia (і з української сторони і з міжнародної) вже дуже хотіли вийти [з цього бізнесу] і для них продаж компанії був списанням частини інвестицій — адже в компанію було вкладено, за різними оцінками, від 300 до 400 мільйонів доларів. Всі розуміють, що інвестори втратили кошти на цій інвестиції.

Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.