Безпека як бізнес: чи варто починати

22 січня, 19:26

Минулий рік змусив багатьох представників малого та середнього бізнесу закрити свої дітища, а тих, хто тільки збирався стартувати, змусив задуматися над доцільністю починати власну справу. Дійсно, 2020 рік вніс суттєві корективи в розвиток бізнесу, в платоспроможність споживачів і в розуміння того, що важливо, а без чого обійтися не можна.

Але навіть у таких непростих умовах бізнес може розвиватися і не просто залишатися прибутковим, а й збільшувати свої доходи. Одним з таких прикладів є охоронний холдинг «Шериф», який ризикнув, запустив свою франшизу в складних перипетіях 2020 року і вже знайшов перших франчайзі, які повністю запустили в роботу свої компанії.

Саме історію того, чому СЕО «Шериф» Дмитро Стрижов вирішив відкрити франшизу під час карантину, що спонукало ризикнути франчайзі і які результати вони отримали, ми й дізнаємося, запитавши у них особисто.

Дмитро Стрижов,

СЕО «Шериф»

Дмитре, розкажіть трохи про свій холдинг«Шериф».

«Шериф» — це компанія, яка на ринку охоронних послуг уже 17 років. Починалося все з фізичної охорони, потім з пультової охорони декількох об’єктів, а зараз це повний спектр охоронних послуг, деякі з яких є унікальними для українського ринку, і понад 30 тисяч об’єктів, що охороняються в одному тільки Києві. Також у нас найбільший приватний патрульний автопарк і звання найкращої приватної охорони упродовж останніх п’яти років поспіль за версією «Української народної премії».

І я вірю, що це тільки початок, тому що протягом цих років можна було вже не раз зупинитися на досягнутому і просто функціонувати. Але з самого початку я запланував для «Шериф» більш масштабні цілі.

Безпека як бізнес: чи варто починати

Фото: Дмитро Стрижов і Руслан Фаліон

І які ж це цілі?

Зробити Україну безпечною країною, щоб у ній не страшно було повертатися вночі додому, не страшно було відпускати дитину йти самій до школи, не страшно було залишати квартиру без нагляду. Тобто позбавити грабіжників та інших кримінальних елементів можливості псувати людям життя.

Мета франшизи допомогти в тому, щоб зробити Україну безпечнішою?

Так, але не тільки. Франшиза безумовно допоможе нам виконувати свою місію, але також вона буде корисною і для держави в цілому. В кінцевому підсумку це понад 3000 нових робочих місць і надходження до бюджету з податків, які обчислюються сотнями мільйонів гривень. Тобто у виграші залишаються всі, включно з франчайзі, які отримують прибутковий бізнес.

Безпека як бізнес: чи варто починати

Фото: Шериф

Якраз питання про франчайзі хвилює найбільше. Зараз особливо страшно починати новий бізнес, тому що не відомо, що його чекає найближчим часом, які ще локдауни, карантини й інші перешкоди. Але ви вирішили стартувати з франшизою саме зараз. Ви настільки впевнені в успіху починання?

Навіть у найрозвиненіших країнах в більшості будинків стоять сигналізації. Саме цей підхід і робить їх безпечними — у злодіїв майже немає шансу здійснити пограбування і не бути спійманим. Наша країна теж не стоїть на місці, і її жителі з кожним роком все більше розуміють, що їхня безпека лежить в зоні їхньої відповідальності, а не держави. Поліція реагує на скоєні злочини, а охоронні компанії перешкоджають здійсненню злочинів. Тому в охоронних компаній велике майбутнє — хороших гравців у цій сфері мало, а попит зростає.

І щоб розвіяти побоювання щодо того, що зараз починати нове страшно, я хочу познайомити з нашими двома франчайзі, які серед перших приєдналися до «Шериф». Це Віталій і Руслан. Краще вони самі розкажуть про свій шлях.

Безпека як бізнес: чи варто починати

Фото: Шериф

Віталію, Руслане, розкажіть трохи про себе. Яка ваша історія починань в бізнесі?

Віталій: Добрий день. Мене звуть Мірошниченко Віталій. Мені 32 роки. Я народився, виріс і нині проживаю в місті Мелітополі. Я закінчив Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій, факультет «Комп’ютерні системи та мережі». Після закінчення вишу тривалий час працював у сервісній службі комп’ютерного центру.

У 2008 році вперше спробував свій бізнес. Ми запустили одну з перших локальних мереж в одному з районів міста Мелітополь і надавали клієнтам послуги доступу в інтернет. Вже тоді мене манили телекомунікації, і дотепер я є співзасновником великої телекомунікаційної компанії в Мелітополі. З 2016 року ми розпочали працювати по всій Україні.

Безпека як бізнес: чи варто починати

Фото: Шериф

У 2017 році прийшла думка масштабувати телекомунікаційний бізнес. І ми разом з моїм партнером вирішили спробувати попрацювати на ринку послуг безпеки, а саме надавати послуги з проєктування та монтажу систем відеоспостереження, сигналізації і систем контролю доступу. У 2019 наша компанія вже займала перше місце в місті за кількістю інсталяцій систем безпеки.

Руслан: Вітаю. Мене звуть Фаліон Руслан. Мені 32 роки. Живу і працюю в рідному для себе місті Рівне. Здобув вищу освіту в Тернопільському національному економічному університеті.

У студентські роки у мене були офіси в м. Рівне і в Острозі, які організовували для студентів програму «Work&Travel». Потім був магазин одягу, потім — магазин і відділи з продуктовою групою товарів. І з 2013 року є співвласником і СЕО компанії «GPS taxi 305». Шляхом важкої роботи, експериментуючи в підходах до роботи з партнерами і пасажирами, помиляючись і набуваючи свій досвід, ми прийшли до того, що компанія стала лідером у м. Рівне. Паралельно був співвласником компанії «LibertyAuto», сфера діяльності якої — імпорт авто з ринків США, Європи та Кореї. Вона за дуже короткий період стала однією з найбільших в Україні в сегменті роздрібного клієнта.

Як прийшло розуміння, що потрібно відкривати для себе щось нове в плані бізнесу?

Віталій: У 2020 році прийшов карантин, і ми почали відчувати великий спад звернень у нашу компанію. А до квітня ми вже не робили жодної інсталяції. Стало зрозуміло, що потрібно щось змінювати.

Руслан: В бік франшизи я давно дивився і хотів спробувати такий вид бізнесу. Це і цікавість, і бажання розвиватися й з нуля створювати нове.

Безпека як бізнес: чи варто починати

Фото: Шериф

Чому саме охоронні послуги і «Шериф»? Які були страхи і очікування?

Віталій: Ми розуміли, що в період пандемії відмінно працює тільки один наш напрям — надання послуг Інтернет, оскільки цей напрям передбачає щомісячне збирання абонентської плати, що формує непоганий дохід щомісяця. Охоронна компанія працює за таким самим принципом, тому вже в травні прийшла ідея запустити повноцінну охоронну компанію.

Спочатку наша команда активно працювала над створенням бізнес-моделі охоронної компанії. Але все виявилося набагато складніше, ніж здавалося. Ми не розуміли, як і хто може встановити і налаштувати обладнання і ПЗ для пульта охорони, як має виглядати співробітник групи швидкого реагування, як він повинен правильно працювати. І найголовніше — юридичні питання, оформлення ліцензії, правильне оформлення авто ГШР тощо. Однією фразою — ми не розуміли, як має працювати цей бізнес.

Тому моєму здивуванню не було меж, коли, читаючи Фейсбук, я побачив рекламу першої в Україні франшизи охорони від компанії «Шериф». На той момент я вже вивчав охоронні компанії, тому чув про «Шериф» і про СЕО компанії. Я швидко ознайомився з умовами і вже за двадцять хвилин заповнював форму зворотного зв’язку. А вже до ранку мені передзвонили.

Далі все сталося дуже швидко. Модель франшизи була настільки крутою і унікальною, що повністю закривала всі наші болі, з якими ми зіткнулися, коли опрацьовували проєкт самі.

Безпека як бізнес: чи варто починати

Фото: Віталій Мірошниченко

Перед фінальним рішенням ми багато читали і вивчали матеріали, робили поглиблений аналіз інших охоронних компаній у Мелітополі і раз по раз переконувалися в правильності обраного нами напряму. Зрештою, стало зрозуміло, що рівних компанії «Шериф» у Мелітополі немає, і 25 червня 2020 року ми підписали попередній договір, а 28 жовтня — основний договір франшизи. Потім був місяць активної роботи і безсонних ночей, але вже 1 грудня перші машини виїхали на чергування.

На момент цього інтерв’ю ми вже активно працюємо, і я бачу, яка колосальна робота була проведена. Чесно кажучи, я не так уявляв собі цей бізнес до знайомства з «Шериф». Охоронна компанія — це бізнес-процеси, CRM, ERP, сучасні маркетингові інструменти, а не «головою двері вибивати», як мені це здавалося раніше.

Руслан: На ринку франшизи, як правило, багато пропозицій або в продуктах, або кафе, ресторани, кав’ярні. На сьогодні ми бачимо, наскільки такі бізнеси чутливі до форс-мажорних ситуацій, і їм доводиться зупиняти свою роботу. Охоронні послуги будуть актуальні в будь-який час. Напевно, це й стало одним із чинників прийняття рішення.

Про компанію «Шериф» я вже чув раніше, тому що перетинався з СЕО на бізнес-тренінгах. Вперше дізнався про франшизу «Шериф» через соцмережі і відразу ж подав заявку. Потім була онлайн-зустріч, через 3 дні після якої я особисто знайомився з компанією. Через місяць ми вже підписали договір. І трохи більше ніж через 2 місяці після першої онлайн-зустрічі «Шериф» відкрився в місті Рівне.

Чи складно бути СЕО охоронної компанії?

Віталій: Мені як СЕО компанії «Шериф-Мелітополь», людині, яка 12 років у бізнесі, управляти охоронною компанією не становить великих труднощів. Більшість бізнес-механізмів були знайомі мені раніше. Більш того — легко, тому що всі ці механізми відточені до ідеалу 17-річним досвідом компанії «Шериф».

Єдину складність у мене викликає правильно підібрати персонал. Персонал — важливий елемент у менеджменті, і якість виконуваних завдань безпосередньо залежить від правильності підбору, плюс «складність» персоналу не завжди проявляється відразу, тому я поки до всіх придивляюся.

Всі складності компенсуються єдиною командною роботою між офісами в Мелітополі і в Києві. На цьому етапі ми як і раніше учні у багатьох питаннях, але не було єдиного дня, щоб я почувався самотнім у цьому човні. За це я дуже вдячний команді супроводу франчайзі. Хлопці — справжні профі, завжди на зв’язку, завжди пояснять і допоможуть впоратися зі складною ситуацією.

Руслан: Бути СЕО охоронної компанії це, напевно, як і бути СЕО будь-якої іншої компанії. Тільки бути СЕО охоронної компанії «Шериф-Рівне» легше, оскільки спираєшся на сильний фундамент, що дає тобі франшиза холдингу.

У будь-якій новій справі спочатку важко і довго, потім важко і швидко, а потім легко і швидко. Головне завдання — щоб період між важко і довго до легко і швидко був максимально коротким. Завдяки спільній роботі, команді підтримки франшизи, чітким посібникам, у яких можна знайти відповіді на всі запитання, чіткій і правильній організації взаємодії з усіма підрозділами центрального офісу, я впевнений, що період до легко і швидко буде максимально коротким.

Безпека як бізнес: чи варто починати

Фото: Руслан Фаліон і Дмитро Стрижов

Кому б ви порадили звернути увагу на франшизу «Шериф»?

Віталій: По-перше, всім тим, хто має бізнес у сфері надання послуг. Не обов’язково пов’язаний з охороною або системами безпеки.

По-друге, всім тим, хто має бізнес з подібними послугами в системах безпеки, хто хоче масштабуватися.

По-третє, всім тим, хто розбирається в інвестиціях, адже, попри все сказане вище, франшиза «Шериф» дуже прибуткова.

Руслан: Тим, хто хоче грати в довгу, хто хоче інвестувати в стабільну перспективу. Тим, хто розуміє, що послугу можна подати правильно і по-новому завдяки підтримці сильного партнера, з сильним брендом і з правильною організацією процесів.

Не зайнята великою кількістю гравців сфера, підтримка «великого брата», попит, який набирає обертів — дійсно, франшиза для охоронного бізнесу може стати противагою до франшиз кав’ярень, салонів, турагентств, які масштабувалися в докарантинні часи. Ось тільки відповідальності у такого варіанту значно більше, адже гарантувати безпеку — це не те саме, що гарантувати чашку доброї кави.

Чи вийде зробити безпеку трендом? Подивимося. А поки можемо побажати удачі першопроходцям.

Теги Шериф Sheriff
Источник

Leave A Reply

Your email address will not be published.