Голи, гроші й агро. Бізнесмени з аграрного сектора витісняють олігархів з українського футболу

НВ Преміум

Шахтар виграв чергове чемпіонство з рекордним відривом від другого місця 23 очка (Фото: FC Shakhtar)

Автор: Іван Верстюк

З українського футболу йдуть колишні клуби та їхні власники-олігархи, і приходять нові команди, за якими стоять гроші аграріїв.

Cезон 2019−2020 років української Прем’єр-ліги нагадав, що футбол — це бізнес: у ньому виграє той, хто вміє заробляти, ефективніше інвестує і має сучасну систему менеджменту.

Відірвавшись на 23 очки від срібного призера — київського Динамо, донецький Шахтар у 13-е став чемпіоном країни. Розрив між першим і другим місцем ще ніколи не був настільки великим.

Читайте також:
«Свято і біль». Ахметов прокоментував перемогу Шахтаря в чемпіонаті України

Керівництво Динамо за підсумками сезону звільнило спочатку Олександра Хацкевича, а потім і Олексія Михайличенка з посади головного тренера і підписало відомого румунського фахівця Мірчу Луческу, який раніше працював із Шахтарем і виграв із ним Кубок УЄФА. Той уже на початку серпня почав тренувальні збори, до пуття не давши гравцям команди насолодитися відпусткою.

Але якщо лідерство Шахтаря і Динамо — факт не новий, то успіх таких клубів, як Десна, Олександрія і Колос, свідчить, що у вітчизняному футболі сформувалося нове покоління власників — тих, хто заробляє на сільському господарстві.

Старожили Прем’єр-ліги — такі, наприклад, як Карпати чи Ворскла — звільнили шлях до єврокубків для команд зі свіжою «аграрною кров’ю». 29 липня свою участь у Лізі Європи оформив Колос, команда із села Ковалівка Київської області. А десятьма днями раніше цей клуб переміг із рахунком 2:0 столичне Динамо, показавши, що може легко дати бій грандам українського футболу.

«Успіхи Десни, Олександрії, Колоса — це похідна структури українського ВВП, адже під час кризи живі гроші є саме в агрофірмах», — каже Артем Франков, головний редактор журналу Футбол.

Живі гроші водилися у грі мільйонів і раніше, однак криза 2014−2015 років підкосила колишнє покоління олігархів, і з футбольної карти країни зникли такі команди, як Дніпро, Металіст, Металурги з Донецька й Маріуполя. Причина — в невмінні їхнього менеджменту будувати сучасні бізнес-моделі, які дають стабільний грошовий дохід. Як і олігархічні телеканали, футбольні команди звикли жити за рахунок субсидій від власника, а коли справи у того йдуть не дуже добре, то і вони вирушають на дно.

«У клубів має бути сучасна стратегія, — наголошує Маріо Лео, керівний директор німецького футбольного консалтингу Result Sports і автор недавньої книги про футбольну зірку Кріштіану Роналду. — Стратегічний план має містити еволюцію всієї футбольної організації й усіх футбольних процесів упродовж 3−5 років».

Передплатіть, щоб прочитати повністю

Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою

Передплатити Я вже передплатник Перший місяць 1 ₴. Відмовитися від передплати можна у будь-який момент

Голи, гроші й агро. Бізнесмени з аграрного сектора витісняють олігархів з українського футболу

Віталий Сич, Головний редактор

Друзі, ми вводимо платний доступ до частини контенту НВ.

Ми гарантуємо, що на НВ ви не побачите просування інтересів політиків, бізнесменів і партій. Ви також ніколи не побачите тут прихованої комерційної реклами, яку називають джинсою.

Дякуємо всім, хто читає і підтримує нас.

Джерело

Leave A Reply

Your email address will not be published.